• Kundtjänst
  • Kundtjänst

    BESTÄLLNING 

    Allmänt

    Det krävs inget medlemskap eller lösenord för att handla hos oss men du måste ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande. Priserna är angivna i svenska kronor inklusive 25% moms.

    Du handlar enkelt och bekvämt direkt i vår webbshop och får alltid varorna levererade till ditt lokala paketombud eller direkt hem till dig om du valt expressleverans.

    Vid leverans till Norge, Åland och övriga icke EU-länder debiteras inte Svensk moms men du som kund står för eventuell inhemsk skatt, moms och införtullningsavgifter. Kontrollera med din lokala post- eller tullmyndighet vad som gäller.

     

    LEVERANSTID OCH FRAKT

    SVERIGE

    Vi tillämpar en enhetsfrakt på 79 kr inom Sverige oavsett storlek och antal. (Gäller ej frakt med pall)
    Våra canvastavlor levereras normalt inom 3-5 arbetsdagar, fototapeter inom 3-4 arbetsdagar  (ej fasta mått) och fotokonst inom 10-14 arbetsdagar. Norden och avlägsna orter kan tillkomma extra dagar pga transportör.

    Leverans sker till ditt närmaste utlämningsställe för paket om du inte gjort en företagsbeställning. Då skickas beställningen direkt till den adress du angav vid beställningstillfället.


    STANDARD EU, NORGE & ÅLAND

    Vi tillämpar en enhetsfrakt inom EU, Norge och Åland oavsett storlek och antal. (Gäller ej frakt med pall)

    Danmark: 299 DKK
    Norge: 239,20 NOK ex moms
    Åland: € 23,92 ex moms
    EU: € 37,38
    EU: GBP 29,90

    Våra canvastavlor och fototapeter levereras normalt inom 4-5 arbetsdagar (ej fasta mått) och fotokonst inom 12-16 arbetsdagar. Leverans sker till ditt närmaste utlämningsställe för paket. Norden och avlägsna orter kan tillkomma extra dagar pga transportör.

     

    UTANFÖR EU, NORGE & ÅLAND

    Vi tillämpar en enhetsfrakt (106,69 USD ex moms) utanför EU, Norge och Åland oavsett storlek och antal. (Gäller ej frakt med pall)

    NOTERA

    Vid leverans till Norge, Åland och övriga icke EU-länder debiteras inte svensk moms men du som kund står för eventuell inhemsk skatt, moms och införtullningsavgifter. Kontrollera med din lokala post- eller tullmyndighet vad som gäller.


    OUTLÖST FÖRSÄNDELSE

    Scandiwall debiterar hela ordervärdet inklusive övriga kostnader, såsom frakt och eventuella fakturaavgifter för outlöst försändelse för att täcka Scandiwalls material, arbets, transport- och
    administrationskostnader.

     

    BETALSÄTT

    Korbetalning med VISA, MasterCard / Eurocard

    Vi samarbetar med PayEx som är en ledande leverantör av betaltjänster via internet och mobila lösningar. Betallösningen uppfyller alla internationella säkerhetskrav och PayEx är PCI certifierade(Payment Card Industry) vilket gör att betaltjänsten uppfyller alla internationellt uppsatta standarder för korttransaktioner på nätet.

    Vi lagrar inga kortuppgifter och alla transaktioner sker genom krypterad överföring (SSL) som gör att dina uppgifter hanteras på säkrast möjliga vis.

    Faktura via Klarna med 14 dagars betalningsvilkor

    Vi samarbetar med Klarna och du betalar då tryggt och smidigt. Fakturan skall betalas inom 14 dagar från beställningsdatum. Fakturan skickas med post och betalas via post- eller bankgiro.

    Delbetalning via Klarna konto

    Delbetalning med Klarna Konto Du bestämmer själv hur mycket du vill betala varje månad från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.

     

     

    ÅNGERRÄTT OCH VARUFEL

     

    ÅNGERRÄTT

    Då varje fototapet och canvastavla är måttbeställd och produceras mot order vill vi göra dig uppmärksam på att ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagens 5 § samt enligt våra köpvillkor då upphör att gälla. Detta eftersom produkten anses som specialtillverkad vara med en tydlig personlig prägel. Villkoret gäller samtliga måttbeställda produkter. 

    Ångerrätt tapetrullar

    Varje tapetrulle som tillverkas tillhör en unik batch (serie) av tapeter som färgats i ett gemensamt färgbad. Det innebär rent konkret att grader av färgskillnader mellan batcher uppstår på grund av den unika färgsammansättningen i färgbadet. Därför önskar vi att du som kund meddelar och skickar eventuella returer inom 1 vecka från att tapetrullarna mottagits, så att vi kan säkerställa att de sedan kan säljas vidare tillsammans med rullar från samma batch. 

    Innan beställning kan det även vara bra att ha i åtanke; beställ gärna lite i överkant för att vara säker att du slipper kompletteringsbeställa fler rullar. Det kan hända att du då får rullar från olika batcher med färgskillnader som följd. Du är varmt välkommen att kontakta vår kundservice för eventuella varuprover innan ditt köp och självklart välkommen till vår fysiska butik.

    Önskar du nyttja ångerrätten, kontakta oss snarast möjligt via e-post eller telefon så att vi kan bekräfta din retur. Returnera inga produkter till Familjetapeter utan att först ha kontaktat service.

    Vi tar endast emot hela och oöppnade tapetrullar i retur.

    Vid nyttjande av ångerrätten står du som kund själv för returfrakten. Om du returnerar från ett land utanför EU, var noga med att notera på tulldokumenten att det rör sig om en retur/hävt köp.

     

    GARANTI & VARUFEL

    Vi hoppas att du skall vara helt nöjd med vår produkt men skulle det oväntade uppstå gäller följande:

    Scandiwall lämnar ett års garanti på samtliga produkter mot ursprungliga fel. Ej fel som orsakats av slitage, felaktig montering eller oaktsamhet.

    Våra bildmotiv är kvalitetssäkrade och produkterna tillverkas i material av högsta kvalitet och i moderna och ändamålsenliga produktionsanläggningar. I hela tillverkningsprocessen finns inbyggda kontrollsteg för att säkerställa en felfri produkt.

    Trots detta rekommenderar vi dig att alltid innan montering kontrollera produkten så att inga fabrikationsfel eller transportskador uppstått. Detta är extra viktigt för våra tapeter då vi inte ersätter kringkostnader som uppstår för omtapetsering eller vid felaktig uppsättning.

    Observera också att kulör och upplevelse kan variera mellan olika beställningstillfällen på grund av skilda tryckprofiler och eller färgbad, och således inte heller är grund för ersättning. Vi betonar därför vikten av att beställa rätt kvantitet vid samma beställningstillfälle. 

    Vi rekommenderar också ett lim som är till för tapeter av non-wovenkvalitet. Fråga din lokala fackhandlare om du är osäker. Har ett annat lim används kan vi inte garantera resultatet.

    Vi vill även informera om att bilder och foton kan återges olika avseende ton, färgnyans och upplösning beroende på skilda bildskärmars prestanda och ljusförhållanden. Vi kan tyvärr inte ansvara för eller hållas till svars för olikheter mellan bildskärm och levererad produkt eller skillnader mellan olika beställningar.

    REKLAMATION & RETUR

    Skulle fel upptäckas ber vi dig snarast skicka dokumentation med foto och en kort beskrivning till kundservice@scandiwall.se så återkopplar vi normalt inom en arbetsdag med en åtgärdsplan.

    Returnera inga produkter till Scandiwall utan att först ha kontaktat kundtjänst.

    Är orsaken ett fabrikationsfel eller transportskada så ersätter vi givetvis varan kostnadsfritt med en ny.

    Enligt konsumentköplagen har du som privatperson tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Det är vid reklamation efter garantitidens utgång dock köparen som skall påvisa att fel man anmärker på fanns redan vid leveranstillfället.

     

    ÖVRIG INFORMATION

    För att garantera ett bra slutresultat är det viktigt att de medföljande uppsättningsanvisningarna följs. Trots att non woven tapeter anses som enkla att sätta upp rekommenderar vi dig som eventuellt är osäker att ta hjälp av yrkesman.

    Vi reserverar oss för ev. tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation på samtliga i vårt sortiment förekommande artiklar och tjänster. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och vi kan inte heller garantera att bilden återger varans exakta utseende och beskaffenhet.

     

    ÖVRIGA VILLKOR

    Vid egen bild är kunden ansvarig vad det gäller bildrättigheter för de bilder som skickas in. Vi förbehåller oss rätten att neka produktion av bilder som av oss anses vara omoraliska.

    Vidare är kunden medveten om att samtliga bilder i Scandiwalls sortiment aldrig får reproduceras eller på annat sätt användas i kommersiella sammanhang utan Scandiwalls skriftliga medgivande.

    Att sätta upp en NON-WOVEN tapet är enkelt men känner du dig osäker rekommenderar vi dig att konsultera en yrkesman.